Saturday 23 December 2017

Dreptul la stock options options plan


Sztuka. 55 Dorsz Fiscal Venituri din salarii CAPITOLUL III Venituri din salarii Definirea veniturilor din salarii (1) Sunt weź to venitui din salarii toateit nálámek n bani isau né obinute de o persoan fizic ce desfoar o activitate n baze unui umowa indywidualne de munc sau a unui statut special prevzut de lege, indiferent de perioada la care se refer, de denumirea veniturilor ori de forma sub care, inclusiv indemnizaiile pentru incapacitate temporar de munc. (2) Regulile de impunere proprii wenementilor din salarii se aplic i urmtoarelor tipuri de venituri, considerate asimilate salariilor: a) indemnizaiile din activiti desfurate ca urmare a unei funcii de demnitate public, stabilite potrivit legii b) indemnizaii din activiti desfurate ca urmare a unei funcii alese n cadrul persoanelor juridice fr scop patrimonial c) drepturile de sprzedane lunar, indemnizaiile, primele, apartile, sporurile i alte drepturi ale personalului militar, acordate potrivit legii d) indemnizaia lunar brut, precum i suma din profitul net, cuvenite administratorilor la companiisocieti naionale, societi comerciale la care statul sau o autoritate a administraiei publice locale este acionar majoritar, precum i la regiile autonome d 1) remuneraia obinut de directori n baza unui contract de mandat conform prevederilor legii societilor comerciale d 2) remuneraia primit de preedintele asociaiei de proprietari sau de alte persoane, n baza kontraktului de mandat, potrivit legii privind nfiinarea, organizarea i funcionarea asociaiilor de proprietari e) sumele primite de membrii fondatori ai societilor comerciale constituite prin subscripie public f) sumele primite de reprezentanii n adunarea general a acionarilor, n consiliul de administraie, membrii directoratului i ai consiliului de supraveghere, precum in comisia de cenzori g) sumele primite de reprezentanii n organisme tripartite, potrivit legii h) indemnizaia lunar a asociatului unic, la nivelul valorii nscrise n declaraia de asigurri sociale i) indemnizaia i orice alte sume de aceeai natur, primite de salariai pe perioada delegrii i detarii n alt localitate, n ar in strintate, n interesul serviciului, pentru partea care depete limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit prin hotrre a Guvernului pentru personalul din instituiile publice. Aceste prevederi se aplic in cazul salariailor reprezentanelor din Romnia ale persoanelor juridice strine i 1) indemnizaiile i orice alte sume de aceeai natur, primite de salariaii care au stabilite raporturi de munc cu angajatori nerezideni, pe perioada delegrii i detarii, n Romnia, n interesul serviciului, pentru partea care depete nivelul legal stabilit prin hotrre a Guvernului pentru ara de reziden a angajatorului nerezident, de care ar beneficia personalul din instituiile publice din Romnia dac s-ar deplasa n ara respectiv j) indemnizaia administratorilor, precum i suma din profitul net cuvenite administratorilor societilor comerciale potrivit actului constiv sau stabilite de adunarea general a acionarilor j 1) sume reprezentnd salarii, diferene de salarii, dobnzi acordate n legtur cu acestea, precum i actualizarea lor cu indicele de inflaie, stabilite n baza unor hotrri judectoreti rmase definitive i irevocabile j 2) indemnizaiile lunare pltite conform legii de angajatori pe perioada de neconcuren, stabilite conformului individual de munc k) Orice alte sume sau avantaje de natur salarial ori asimilate salariilor n vederea impunerii. (3) Avantajele, cu excepia celor prevzute la alin. (4), primite n legtur cu o activitate menionat la alin. (1) i (2) w tym, ns nu sunt limitate la: a) utilizarea oricrui bun, inclusiv a unui vehicul de orice tip, din patrimoniul afacerii, n scop personal, cu excepia deplasrii pe distan dus-nors de la domiciliu la locul de munc b) cazare, hran, mbrcminte, personal pentun munci casnice, precum i al bunuri sau servicii servesite gratuit sau la un pre mai mai mic dect preul pieei c) mprumuturi nerambursabile d) anularea unei creane a angajatorului asupra angajatului e) abertyele i costul convorbirilor telefonice, inclusiv kartelele telefonice, n scop personal f) permise de cltorie pe orice mijloace de transport, folosite n scopul personal g) primele de asigurare pltite de ctre suportator pentru salariaii proprii sau alt benefiar de venituri din salarii, la momentul plii primei odpowied , altele dect cele obligatorii. h) tichete-cadou acordate potrivit legii. (4) Urmtoarele sume nu sunt incluse n veniturile salariale i nu sunt impozabile, n nelesul impozitului pe venit: a) ajutoarele de nmormntare, ajutoarele pentru pierderi produse n systemriar proprie ca urmare a calamitilor naturale, ajutoarele pentru bolile grave i incurabile, ajutoarele pentru natere, veniturile reprezentnd cadouri pentru copiii minori ai salariailor, cadourile provided salariatelor, contravaloarea transportului la locale de munc al salariatului, costul prestaiilor pentru tratament i odihn, inclusiv transportul pentru salariaii proprii i membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru salariaii proprii sau alte persoane, astfel cum este prevzut n contractul de munc. Cadourile jest dostępny w wielu wersjach językowych, w różnych wersjach językowych, w różnych wersjach językowych, w innych wersjach językowych, ale także w innych branżach, a także w wielu programach, w tym w wielu aplikacjach, w tym w trybie offline, w tym w modzie i na innych urządzeniach. fiecrei persoane, cu orice ocazie din cele de mai sus, nu depete 150 lei. Nu sunt incluse n veniturile salariale i nu sunt impozabile nici veniturile de natura celor prevzute mai sus, realizate de persoane fizice, dac aceste venituri sunt primite n baza unor legi speciale i finanate din buget b) drepturile de hran akordate de angajatori angajailor, n conformitate cu legislaia n vigoare c) contravaloarea folosinei locuinei de serviciu sau a locuinei din incinta unitii, potrivit repartiiei de serviciu, numirii conform legii sau specificitii activitii prin cadrul normativ konkretny domeniului de activitate, compensarea chiriei pentru personalul sektor sektorowy de aprare naional, ordine public i siguran naional, precum i compensarea diferenei de chirie, suportat de persoana fizic, conform legilor speciale d) cazarea i contravaloarea chiriei pentru locuinele puse la dispoziia oficialitilor publice, a contrávailor consulari i diplomatici care lucreaz n afara rii, n conformitate cu legislaia n vigoare e ) contravaloarea echipamentelor tehnice, osobnik echipamentului de proteza i de lucru, a alimentaiei de protecie, lekarstwo i materiałoznawstwo igienico-sanitare, altor drepturi de protecie a muncii, precum ia uniformelor obligatorii, drepturilor de echipament, ce seord potrivit legislaiei n vigoare f) contravaloarea cheltuielilor de deplasare pentru transportul ntre localitatea n care angajaii i au domiciliul i localitatea unde se sel locul de munc al acestora, la nivelul unui abonament lunar, pentru situaiile n care nu se asigur locuin sau nu se suport contravaloarea chiriei, conform legii g) indemnizaiile i orice alte sume de aceeai natur, primite de salariai, pe perioada delegrii i detarii n alt localitate, n ar in strintate, n interesul serviciului, n limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit prin hotrre a Guvernului pentru personalul din instituiile publice, precum i cele primite pentru acoperirea cheltuielilor de transport i cazare g 1) indemnizaiile i orice alte sume de aceeai natur primite de persoanele fizice care desfoar o activitate n baza unui ustawowa specjalna prevzut de lege pe perioada deplasrii, respectiv delegrii i detarii, n alt localitate, n ar in strintate, n limitu prevzute de actele normative speciale aplicabile acestora, precum i cele primite pentru acoperirea cheltuielilor de transport i cazare g 2 ) indemnizaiile i orice alte sume de aceeai natur, primite de salariaii care au stabilite raporturi de munc cu angajatori nerezideni, pe perioada delegrii i detarii, n Romnia, n interesul serviciului, n limita nivelului legal stabilit prin hotrre a Guvernului pentru ara de reziden a angajatorului nerezident, de care ar beneficia personalul din instituiile publice din Romnia dac s-ar deplasa n ara respectiv, precum i cele primite pentru acoperirea cheltuielilor de transport i cazare h) sumele primite, potrivit dispoziiilor legale, pentru acoperirea cheltuielilor de mutare n interesul serviciului i) indemnizaiile de instalare ce seord o singur dat, la ncadrarea ntr-o unitate situat ntr-o alt lo cade de domiciliu, n primul i de activitate dup absolvirea studiilor, n limita unui salariu de baz la angajare, precum i indemnizaiile de instalare i mutare acordate, potrivit legilor speciale, personalului din instituiile publice i celor care i stabilesc domiciliul n localiti din strefa defavorizate, stabilite potrivit legii, n care i au locul de munc k 1) veniturile din salarii realizują de ctre persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat l) veniturile din salarii, ca urmare a activitii de creame de programe pentru calculator ncadrarea n activitatea de kreacja de programe pentru kalkulator se face prin ordin comun al ministrului muncii, solidaritii sociale i familiei, al ministrului comunicaiilor i tehnologiei informaiei i al ministrului finanelor publice m) sumele sau avantajele primite de persoane fizice din activiti dependente desfurate ntr-un stat strin, indiferent de tratamentul fiscal din statul respectiv. Fac excepie veniturile salariale pltite de ctre sau n numele unui angajator care este rezydent n Romnia ori są sediul stałe n Romnia, care sunt impozabile n Romnia numai n situaia n care Romnia drept de impunere n) cheltuielile efectuate de angajator pentru pregtirea profesional i perfecionarea angajatului legat de activitatea desfurat de acesta pentru angajator o) costul abunikacja telefoniczna i al convorbirilor telefonice, inclusiv kartelele telefonice, efectuate n vederea ndeplinirii sarcinilor de serviciu p) avantajele sub forma dreptului la plan opcji na akcje, la momentul acordrii i la momentul exercitrii acestora r ) diferena favorabil dintre dobnda preferenial stabilit prin negociere i dobnda practicat pe pia, pentru credite i depozite. (5) Avantajele primite n bani i n natur i imputate salariatului n cauz nu se impoziteaz. (6) Pentru indemnizaii i orice alte sume de aceeai natur impozabile primite pe perioada delegrii i detarii, n alt localitate, n Romnia w strintate, impozitul se calculeaz i se reine la fiecare plat, iar virarea impozitului la bugetul de stat se efectueaz lunar sau trimestrial potrivit prevederilor art. 58 i 60, dup caz. Codul Fiscal Actualizat Prin: OG 82017 - pentru modificarea i completarea Legii nr. 5712003 privind Codul fiscal i reglementarea unor msuri financiar-fiscale din 23 ianuarie 2017, Monitorul Oficial 542017 OG 82017 - pentru modificarea i completarea Legii nr. 5712003 privind Codul fiscal i reglementarea unor msuri financiar-fiscale din 23 ianuarie 2017, Monitorul Oficial 542017 OUG 582017 - pentru modificarea i completarea Legii nr. 5712003 privind Codul fiscal i alte msuri financiar-fiscale din 26 iunie 2017, Monitorul Oficial 4312017 OUG 1092009 - pentru modificarea i completarea Legii nr. 5712003 privind Kod fiskalny din 7 octombrie 2009, Monitorul Oficial 6892009 OUG 1092009 - pentru modificarea i completarea Legii nr. 5712003 privind Codul fiskalny din 7 octombrie 2009, Monitorul Oficial 6892009 Legea 3432006 - pentru modificarea i completarea Legii nr. 5712003 privind Codul fiscal din 17 iulie 2006, Monitorul Oficial 6622006 OUG 1382004 - pentru modificarea i completarea Legii nr. 5712003 privind Codul fiscal din 29 decembrie 2004, Monitorul Oficial 12812004 OUG 242005 - pentru modificarea i completarea Legii nr. 5712003 privind Codul fiscal din 24 martie 2005, Monitorul Oficial 2632005 OUG 1382004 - pentru modificarea i completarea Legii nr. 5712003 privind Codul fiscal din 29 decembrie 2004, Monitorul Oficial 12812004 larr Art. Nr. 54 Cod Fiscal Venituri din activiti independente Norme metodologice 23-sierpień-2017 ART. 55 al.2 67. Veniturile de natur salarial prevşuute la art. 55 din Codul fiscal, denumite n continuare venituri din salarii, sunt venituri din activiti dependente, dac sunt ndeplinite urmtoarele criteria: - prile care int nia de munc, denumite n continuare angajator i angajat, stabilesc de la nceput: felul activitii, timpul de lucru i locul desfurrii activitii - parte care useaz for munc pune la dispoziia celeilalte pri mijloacele de munc, cum ar fi: spaii cu nzestrare corespunztoare, mbrcminte special, unelte de munc i altele asemenea - persoana care activeaz contribuie numai cu prestaia fizic sau cu - w przypadku, gdy nie można uzyskać zwrotu podatku, nie może zostać obciążona, ale nie może zostać obciążona żadnymi odsetkami, ale nie może zostać obciążona żadnymi odsetkami, lecz nie może zostać zaspokojona. concediu de odihn i indemnizaia pentru incapacitate tymczasowy de munc suportate de angajator potrivit legii - persoana care activeaz lucreaz sub a utoritatea unei alte persoane i este obligat s szacunek condiiile impuse de aceasta, conform legii. 68. Veniturile din salarii sau to asimilate salariilor cuprind totalitatea sumelor ncasate ca urmare a unei relaii contractuale de munc, precum i orice sume de natur primite n baza unor legi speciale, indiferent de perioada la care se refer, i care sunt realizate din: a) sume primite pentru munca prestat ca urmare a contractului individual de munc, contractului colectiv de munc, precum i pe baza aktului de numire: - salariile de baz - sporurile i adaosurile de orice fel - indemnizaii pentru trecerea temporar n alt munc, pentru redurea timpului de munc, pentru karantyna, precum i alte indemnizaii de orice fel, altele dect cele menionate la pct. 3, avnd aceeai natur - recompensele i premiile de orice fel - sumele będący przedmiosem rocznym i stimulentele akordate, potrivit legii, personalului din instituiile publice, cele reprezentnd stimulentele akordate salariailor agenilor economici - sumele primite pentru concediul de odihn, cu excepia sumelor primite de salariat cu titlu de despgubiri representnd contravaloarea cheltuielilor salariatului i familiei sale necesare n vederea revenirii la locul de munc, precum i eventualele prejudicii suferite de acesta ca urmare a ntreruperii concediului de odihn - sumele primite n caz de incapacitate temporar de munc valoarea nominal a tichetelor de mas , tichetelor de cre, tichetelor de vacan, acordate potrivit legii - orice alte ctiguri n bani in natur, prymityw de angrazator de ctre angajai, ca plat a muncii lor b) indemnizaiile, precum i orice alte drepturi acordate persoanelor din cadrul organelor autoritii publice , alese sau numite n funcie, potrivit legii, precum i altora asimilate cu funciile de demnitate public, stabilite potrivit sistemului de stabilire a indemnizaiilor pentru persoane care ocup funcii de demnitate public c) drepturile personalului militar n activitate i ale militarilor angajai pe baz kontraktu, reprezentnd solda lunar compus din solda de grad, solda de funcie, gradaii i indemnizaii, precum i prime, premii i alte drepturi stabilite potrivit legislaiei speciale c1) sumele reprezentnd plile compensatorii obliczyć pe baza soldelor lunare nete, acordate personalului militar trecut n rezerv sau al crui contract nceteaz ca urmare a nevoilor de reducere i de restructurare, precum i ajutoarele stabilite n sprawozdanie cu solda lunar net, acordate acreuate la trecerea n rezerv sau direct n retragere cu drept de pensie sau celor care nu ndeplinesc condiiile de pensie, precum i ajutoare sau pli kompensatorii primite de poliiti aflai n situaii similare, al cror cuantum se określ n raport cu salariul d) drepturile administratorilor obinute n baza kontraktowa ului de administrare ncheiat cu companiilesocietile naionale, societile comerciale la care statul sau o autorytuj administrację publiczną locale este acionar majoritar, precum i cu regiile autonome, stabilite potrivit legii, cum ar fi: indemnizaia lunar brut, suma cuvenit prin participare la profitul net al societii e) sumele pltite membrilor fondatori ai unei societi comerciale constituite prin subscripie public, potrivit cotei de participare la profitul net, stabilit de adunarea constivie, potrivit legislaiei n vigoare f) sumele primite de reprezentanii n adunarea general a acionarilor, n consiliul de administraie, membrii directoratului i ai consiliului de supraveghere, precum in comisia de cenzori g) sumele primite de reprezentanii n organisme tripartite, conform legii h) indemnizaiile, primele i alte asemenea sume acordate membrilor alei ai unor entiti, cum ar fi: organizaii sindicale, organizaii patronale , alte organaii neguvernamentale, asociaii de proprietarichiriai i alt ele asemenea i) indemnizaiile acordate ca urmare a participrii n comisii, comitete, consilii i altele asemenea, constituite conform legii j) veniturile obinute de condamnaii care wykonanie pedepse la locul de munc k) sumele pltite sportivilor ca urmare a participrii n competiii sportive, precum I sumele pltite sportivilor, antrenorilor, tehnicienilor i altor specialiti n domenie pentru rezultele obinute la competiile sportive, de ctre structurile, sportive cu care, acetia au relaii contractuale de munc, indiferent de forma, sub care, se pltesc, inclusiv, prima de joc, cu excepia celor prevzute la art. 42 lit. t) din Codul fiskalne l) compensasii bneti individuale, acordate persoanelor disponibilizate prin concedieri colective, din fondul de salarii, potrivit dispoziiilor prevzute n contractul de munc l1) sumele reprezentnd plile compensatorii obliczają pe baza salariilor medii netto unitate, primite de persoanele ale cror Zleceniodawca jest niezależny w stosunku do konkurenta, który jest uprawniony do otrzymywania wynagrodzenia, jest uprawniony do otrzymania odszkodowania, należy obliczyć saldo bazowe, zaspokajać potrzeby finansowe, prymitywnie orzekł w sektorze cywilnym, na żądanie, zarządza publicznymi i siguran naional la ncetarea raporturilor de munc sau de serviciu, ca urmare a nevoilor de reducere i de restructurare, acordate potrivit legii m) indemnizaii sau alte drepturi acordate angajailor cu ocazia angajrii sau mutrii acestora ntr-o alt localitate, stabilite potrivit contractelor de munc, statutelor sau altor dispoziii legale, cu excepia celor prevžute la art. 55 alin. (4) zapalony. h) ii) din Codul fiscal n) indemnizaia administratorilor, precum i suma din profitul net, alta dect cea calificat drept dividend, cuvenite administratorilor societilor comerciale, potrivit actului constiv, sau stabilite de adunarea general a acionarilor n1) indemnizaiile lunare pltite, conform legii , de angajator pe perioada de neconcuren, stabilny zgodny contractului de munc n2) indemnizaii prevzute n contractul de munc pltite de angajator pe perioada suspendrii contractului de munc urmare uczestnik la cursuri sau la stagii de formare profesjonalny ce presupune scoaterea integral din activitate, conform legii . n3) indemnizaii lunare brute i alte avantaje de natur salarial acordate membrilor titulari, corespondeni i membrilor de oneare ai Academiei Romne. n4) indemnizaii primite la data ncetrii raporturilor de serviciu n5) remuneraia pltit avocatului coordinonator numitales pentru activitatea de koordynonare desfurat n cadrul societii civile profesionale de avocai i societii profesionale cu rspundere limitat, potrivit legii n6) indemnizaia primit de angajai pe perioada delegrii i detarii n alt localitate, n ar in strintate, n interesul serviciului, precum i orice alte sume de aceeai natur, pentru partea care depete de 2,5 ori nivelul legal stabilit prin hotrre a Guvernului pentru personalul din instituiile publice, pentru drepturile aferente perioadei ncepnd cu data de 1 februarie 2017. o) alte drepturi sau avantaje de natur salarial ori asimilate salariilor. SZTUKA. 55 al.3 69. Avantajele n bani i n natur sunt attate a fi ticsin primas de salariat de la teri sau ma za chęte prevederilor contractului individual de munc ori a unei relaii contractuale ntre pri, dup caz. 70. La stabilirea venitului impozabil se au nere i avantajele primite de persoana fizic, cum ar: a) folosirea vehiculelor de orice tip patrimoniul afacerii, n scop personal b) acordarea de produse alimentare, mbrcminte, cherestea, lemne de foc, crbuni, energie electric, termic i altele c) abonamentele la radio i televiziune, pentru mijloacele de transport, abementele i costul convorbirilor telefonice, inclusiv kartelele telefonice d) permisele de cltorie pe diverse mijloace de transport e) cadourile primite cu diverse ocazii, cu excepia celor menionate la art. 55 alin. (4) zapalony. a) din Codul fiscal f) contravaloarea folosinei unei locuine n scop personal i a cheltuielilor conexe de ntreinere, cum sunt cele privind zu ap, konsumul de energie electric i termic i altele asemenea, cu excepia celor prevzute n mod expres la art. 55 alin. (4) zapalony. c) din Codul fiscal g) cazarea i masa akordate n uniti proprii de tip hotelier h) contravaloarea primelor de asigurare suportate de persoana juridic sau de o alt entitate, pentru angajaii proprii, precum i pentru ali beneficiari, cu excepia primelor de asigurare obligatorii potrivit legislaiei n materie i) tichetele cadou acordate potrivit legii, obojętny dac acestea sunt acordate potrivit destinaiei i cuantumului prevzute la art. 55 alin. (4) zapalony. a) din Codul fiscal. Tratamentul fiscal al avantajului reprendent contravaloarea primelor de asigurare este urmtorul: - pentru beneficiarii care obin venituri salariale i asimilate salariilor de la suportatorul primelor de ésigretare, acestea sunt impuse de cúmentulaire cu veniturile de aceast natur ale luni n care sunt pltite primele de asigurare - pentru ali beneficiari care nu au o relaie generatoare de venituri salariale i asimilate salariilor cu suportatorul primelor de asigurare, acestea sunt impuse n conformitate cu prevederile art. 78 din Codul fiscal. 71. Avantajele n bani pot fi sumele primite pentru procurarea de bunuri i servicii, precum i sumele acordate pentru distracii sau recreere. 72. Avantajele n bani i echivalentul n lei al avantajelor n natur sunt impozabile, obojętny de forma organizatoric a uprawnia le acord. 73. Fac excepie veniturile care sunt expres menionate ca fiind neimpozabile, n limitele i n condiiile prevžute la art. 55 alin. (4) din Codul fiscal. 74. Veniturile n natur, precum i avantajele n natur primite cu titlu gratuit sunt oceny la preul pieei la locul i data acordrii avantajului. Avantajele primite cu plata parial sunt oceny ca diferen ntre preul pieei la locul i data acordrii avantajului i suma reprezentnd plata parial. 75. Ocenia się, że avantajelor n natur suboform folosirii numai n scop personal a bunurilor din patrimoniul afacerii se face astfel: a) ocenia się, że nie ma w niej miejsca, a nie jest odsłonięty, ale nie jest oddalony od 1,7 piętra, akestuia. n cazul n care vehiculul este nchiriat de la o ter persoan, avantajul este evaluat la nivelul chiriei b) assessarea folosinei cu titlu gratuit a locuinei primite se face la nivelul chiriei practict pentru suprafeele locative deinute de stat. Avantajele conexe, cum ar fi: ap, gaz, electricitate, cheltuieli de ntreinere i reparaii i altele asemenea, sunt oceny la valoarea lor efectiv c) oceniają folosinei cu titlu gratuit a altor bunuri dect vehiculul i locuina se face la nivelul totalului cheltuielilor aferente fiecrui kok pe unitate de msur spec. sau la nivelul preului practicat pentru teri. 76. Ocenia się, że użyto do sporządzenia osobnego zestawu znaków, a także, aby był on zgodny z następującymi kryteriami: a) pentru vehicule assessarea se face conform pct. 75 świeci. a), iar avantajul se determin proporcional il numrul de kilometri parcuri n interes personal din totalul kilometrilor b) pentru alte bunuri assessarea se face conform prevederilor pct. 75 i avantajul se zdefinio wane proporcjonalnie w odniesieniu do metri ptrai folosii pentru interes personal sau cu numrul de ure de utilizare n scop personal. 77. Nu sunt considerate avantaje: - contravaloarea abozycjeelor ​​pe mijloacele de transport n comun pentru angajaii a cror activitate presupune deplasarea frecvent n interiorul localitii - reduktor de preuri practicate n scopul vnzrii, de care pot beneficia clienii persoane fizice - costul ab schowelor telefonice i al convorbirilor telefonice efectuate, precum i utilizarea autoturismului de serviciu pentru ndeplinirea sarcinilor de serviciu - diferenele de tarif la cazare n locaiile reprezentnd amenajri rekreacyjny i sportive din dotarea ministerelor de care beneficiaz personalul propriu, conform legii - contribuiile la un fond de pensii fakultatywny suportate de angajator pentru angajaii proprii, n limita a 400 euro rocznie uczestnikowi pe. - primele de asigurare aferente contractelor de asigurare civil professional pentru administratoridirectori, ncheiate i suportate de societatea comercial pentru care desfoar activitatea, potrivit prevederilor Legii nr. 311990 privind societile comerciale, republicat, cu modificrile i completrul ulterioare. 78. Angajatorul stabilete partea corespunztoare din convorbirile telefonice reprezentnd folosina n scop personal, care reprezint avantaj impozabil, n condiiile art. 55 alin. (3) din Codul fiscal, i se va impozita prin cumulare cu veniturile salariale ale lunii n care salariatul primete acest avantaj. n acest scop angajatorul stabilete limita convorbirilor telefonice aferente sarcinilor de serviciu pentru fiecare post telefonic, urmnd ca ceea ce depete aceast limit s fie considerat avantaj n natur, n situaia n care salariatului n cauz nu i s-a imputat costul convorbirilor. 79. La assessarea avantajului folosirii n scop personal a vehiculului din patrimoniul angajatorului cu folosin mixt, pus la dispoziie unui angajat, nu se iau n consider n n n n consider n consider consider consider consider consider . SZTUKA. 55 al.4 a) 80. Ajutoarele de nmormntare sunt venituri neimpozabile att n cazul angajatului, ct i n cazul altor persoane, potrivit clauzelor din contractele de munc sau prevederilor din legi speciale. 81. Plafonul stabilit pentru cadourile providedite de angajatori copiilor minori ai angajailor cu ocazia Patelui, Zilei de 1 iunie, Crciunului ia srbtorilor similare ale altor culte religioase se aplic pentru fiecare copil minor al fiecrui angajat, precum i pentru cadourile providedite angajatelor cu ocazia Zilei de 8 martie, n ceea ce privete at darurile constnd n bunuri, ct i cele constnd n bani, n cazul tuturor angajatorilor de for de munc. 811. Nu sunt incluse n veniturile salariale i nu sunt impozabile nici veniturile primite de persoanele fizice n baze unor legi speciale i finanate din buget, cu respectarea destinaiilor i cuantumului prevzute la paragrafele 1 i 2 ale alin. (4). SZTUKA. 55 al.4 b) 82. n aceast kategoria se cuprind: - Abrogat - alocaiile zilnice de hran pentru activitatea sportiv de performan, intern i internaional, difereniat pe categorii de aciuni - contravaloarea hranei, alimentelor sau numerarul acordat sportivilor pentru asigurarea alimentaiei de efort jest niezbędna dla każdego użytkownika - jest przeznaczona do użytku w różnych sytuacjach, jest przeznaczona do użytku publicznego, do użytku publicznego i do pracy w sieci - jest przeznaczona tylko do użytku domowego, może być używana jako normatywna, niestandardowa, z ograniczoną odpowiedzialnością, z zastrzeżeniem przepisów prawnych navigant i auxiliar mbarcat pe nave alocaia zilnic de hran pentru consumurile colective din unitile bugetare i din regiile autonomesocietile comerciale cu specific deosebit alocaia de hran acordat donatorilor onorifici de snge alocaia de hran pentru consumurile colective din unitile sanitare publice i altele asemenea. SZTUKA. 55 al.4 c) 83. Prin acorate acordate acorate a specificitii activitii se nelege acele locuine asigurate angajailor cnd activitatea se desfoar n locuri izolate, precum staiile meteo, staiile pentru controlul micrilor seismice, sau n condiiile n care este solicitat prezena permanent pentru supravegherea unor instalaii, utilaje i altele asemenea. SZTUKA. 55 al.4 e) 84. Nu sunt venituri impozabile: - contravaloarea echipamentelor tehnice primite de angajat sub format, dispozitive, unelte, alte mijloace asemntoare, necesare n procesul muncii - contravaloarea echipamentului individual de protecie cu care este dotat fiecare uczestnik n procesul muncii pentru a fi protejat mpotriva factorilor de risc - contravaloarea echipamentului individual de lucru care cuprinde mijloacele primite de un angajat n vederea utilizrii lor n timpul procesului muncii pentru ai proteja mbrcmintea i nclmintea - contravaloarea alimentaiei de protecie primite n mod gratuit de persoanele fizice care lucreaz n locuri de munc cu condiii grele i vtmtoare - contravaloarea materialelor igienico-sanitare primite n mod gratuit de persoanele fizice care i desfoar activitatea n locuri de munc al cror specific impune o igien osobisty deosebit - contravaloarea medicamentelor primite de cadrele militare n activitate, sportivi , personalul navigant i alte categorii de personal, potrivit legii - contravaloarea echipamentului ia materialelor de resortul echipamentului, cum ar fi: materiale de splat i de igien, materiale de rugi, materiale pentru atelierele de reparaii i ntreinere, rechizite i furnituri de birou, primite n mod gratuit de personalul din sektul de aprare naional, ordine public i siguran naional, n condiiile legii - altele asemenea. SZTUKA. 55 al.4 g) 85. n categoria cheltuielilor de delegare i detaare se cuprind cheltuielile cu transportul, cazarea, precum i indemnizaia de delegare i de detaare n ar i n strintate, stabilite n condiiile prevzute de lege sau n contractul de munc aplicabil. SZTUKA. 55 al.4 h) 86. Principles of the parties and the family in the family of the family of the family and the family of the family of the family and the family of the family of the family, in the one of the family, in the one of the domiciliu, n situaia n care, potrivit legii, se deconteaz de angajator. SZTUKA. 55 al.4 i) 87. Odpowiedni środek zaradczy nie ma zastosowania w stosunku do składników pokarmowych, acordate n conformitate cu prevederile legilor speciale. SZTUKA. 55 al.4 k1) 871. Abrogat. 872. Veniturile din activiti dependente desfurate n strintate i un de angajator nerezident nu sunt impozabile i nu se decla n Romnia potrivit prevederilor Codului fiscal. 873. Veniturile din salarii obinute de contribuabilii prevzui la art. 40 alin. (1) zapalony. a) i alin. (2) din Codul fiscal pentru activitatea desfurat ntr-un stat cu care Romnia are ncheiat convenie de evitare a dublei impuneri i care sunt pltite de ctre sau n numele unui angajator care este rezident n Romnia sau are sediul permanent n Romnia sunt impozabile n Romnia dac persoana fizic este prezent n acel stat pentru o perioad care nu depete perioada prevzut n convenia de evitare a dublei impuneri ncheiat de Romnia cu statul n care se desfoar activitatea i veniturile din salarii nu sunt suportate de un sediu permanent al angajatorului care este rezident n Romnia. 874. n situaia n care contribuabilii prevzui la art. 40 alin. (1) lit. a) i alin. (2) din Codul fiscal care au desfurat activitatea dependent n alt stat pentru o perioad mai mic dect perioada prevzut n convenia de evitare a dublei impuneri ncheiat de Romnia cu statul n care se desfoar activitatea i prelungesc ulterior perioada de edere n statul respectiv peste perioada prevzut de convenie, dreptul de impunere asupra veniturilor din salarii revine statului strin. Dup expirarea perioadei prevzute n convenie, angajatorul care este rezident n Romnia sau are sediul permanent n Romnia nu mai calculeaz, nu mai reine i nu mai vireaz impozitul pe venitul din salarii. Contribuabilii prevzui la art. 40 alin. (1) lit. a) i alin. (2) din Codul fiscal datoreaz n statul strin impozit din prima zi pentru veniturile realizate ca urmare a desfurrii activitii n acel stat. 875. (1) Pentru veniturile din salarii obinute de contribuabilii prevzui la art. 40 alin. (1) lit. a) i alin. (2) din Codul fiscal pentru activitatea desfurat ntr-un stat cu care Romnia are ncheiat convenie de evitare a dublei impuneri i care sunt pltite de ctre sau n numele unui angajator care este rezident n Romnia sau are sediul permanent n Romnia, dreptul de impunere revine statului strin dac persoana fizic este prezent n acel stat pentru o perioad care depete perioada prevzut n convenia de evitare a dublei impuneri ncheiat de Romnia cu statul n care se desfoar activitatea. n aceast situaie, angajatorul care este rezident n Romnia sau are sediul permanent n Romnia i care efectueaz plata veniturilor din salarii ctre contribuabilii prevzui la art. 40 alin. (1) lit. a) i alin. (2) din Codul fiscal nu are obligaia calculrii, reinerii i virrii impozitului pe venitul din salarii, ntruct dreptul de impunere revine statului strin n care persoana fizic i desfoar activitatea. (2) n situaia n care contribuabilii prevzui la art. 40 alin. (1) lit. a) i alin. (2) din Codul fiscal urmeaz s desfoare activitatea dependent n alt stat ntr-o perioad mai mare dect perioada prevzut n convenia de evitare a dublei impuneri ncheiat de Romnia cu statul n care se desfoar activitatea, dar detaarea acestora nceteaz nainte de perioada prevzut n convenie, dreptul de impunere a veniturilor din salarii revine statului romn. a) n situaia n care persoana fizic i continu relaia contractual generatoare de venituri din salarii cu angajatorul, veniturile aferente perioadelor anterioare pentru care nu s-a calculat, nu s-a reinut i nu s-a virat impozitul pe salarii se impun separat fa de drepturile lunii curente, prin aplicarea cotei de impozit asupra bazei de calcul determinate separat pentru fiecare lun. Impozitul astfel calculat se reine de ctre angajator din veniturile din salarii ncepnd cu luna ncetrii detarii i pn la lichidarea impozitului. Impozitul se recupereaz ntr-o perioad cel mult egal cu perioada n care persoana fizic a fost detaat n strintate. Angajatorul, la solicitarea autoritii fiscale, prezint documente care atest ncetarea detarii, respectiv documentuldocumente care atest data sosirii n Romnia a persoanei detaate. b) n situaia n care persoana fizic nu mai are relaii contractuale generatoare de venituri din salarii cu angajatorul i acesta din urm nu poate efectua reinerea diferenelor de impozit, regularizarea impozitului datorat de persoana fizic se realizeaz de ctre organul fiscal competent pe baza declaraiei privind veniturile realizate din strintate. 876. Pentru veniturile din salarii obinute de contribuabilii prevzui la art. 40 alin. (1) lit. a) i alin. (2) din Codul fiscal pentru activitatea desfurat ntr-un stat cu care Romnia are ncheiat convenie de evitare a dublei impuneri i care sunt pltite de ctre sau n numele unui angajator care este rezident n Romnia prin sediul su permanent stabilit n statul n care persoana fizic i desfoar activitatea i salariul este suportat de ctre acest sediu permanent, dreptul de impunere revine statului strin indiferent de perioada de desfurare a activitii n strintate. 877. n cazul contractelor de detaare ncheiate pe o perioad mai mare dect perioada prevzut de convenia pentru evitarea dublei impuneri ncheiat de Romnia cu statul n care este detaat contribuabilul prevzut la art. 40 alin. (1) lit. a) i alin. (2) din Codul fiscal, aflate n derulare la 1 februarie 2017, angajatorul nu mai are obligaia calculrii, reinerii i virrii impozitului pe venitul din salarii ncepnd cu drepturile salariale aferente lunii februarie 2017. 878. Pentru veniturile din salarii obinute de contribuabilii prevzui la art. 40 alin. (1) lit. a) i alin. (2) din Codul fiscal pentru activitatea desfurat ntr-un stat cu care Romnia nu are ncheiat convenie de evitare a dublei impuneri sau persoanele respective nu sunt vizate de o convenie de evitare a dublei impuneri i care sunt pltii de ctre sau n numele unui angajator care este rezident n Romnia sau are sediul permanent n Romnia, dreptul de impunere revine statului romn, indiferent de perioada de desfurare a activitii n strintate. Dup ce am artat, ntr-un material anterior, cheltuielile deductibile admise la calcularea venitului impozabil, completm aceste informaii cu prezentarea cheltuielilor nedeductibile. Potrivit art.21 Cod fiscal . urmtoarele cheltuieli nu sunt deductibile : cheltuielile proprii ale contribuabilului cu impozitul pe profit datorat . inclusiv cele reprezentnd diferene din anii precedeni sau din anul curent, precum i impozitele pe profit sau pe venit pltite n strintate. Sunt nedeductibile i cheltuielile cu impozitele nereinute la surs n numele persoanelor fizice i juridice nerezi dente, pentru veniturile realizate din Romnia, precum i cheltuielile cu impozitul pe profit amnat nregistrat de ctre contribuabilii care aplic reglementrile contabile conforme cu Standardele internaionale de raportare financiar. dobnzilemajorrile de ntrziere, amenzile, confiscrile i penalitile de ntrziere datorate ctre autoritile romnestrine, respectiv toate instituiile, organismele i autoritile din Romnia i din strintate care urmresc i ncaseaz amenzi, dobnzimajorri i penaliti de ntrziere . execut confiscri, potrivit prevederilor legale cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a activelor corporale constatate lips din gestiune ori degradate, neimputabile, pentru care nu au fost ncheiate contracte de asigurare . precum i taxa pe valoarea adugat aferent, dac aceasta este datorat potrivit prevederilor titlului VI. Nu intr sub incidena acestor prevederi stocurile i mijloacele fixe amortizabile . distruse ca urmare a unor calamiti naturale sau a altor cauze de for major . n condiiile stabilite prin norme. Potrivit Normelor de aplicare a acestor prevederi din Codul fiscal . cheltuielile privind stocurile i mijloacele fixe amortizabile distruse ca urmare a unor calamiti naturale sau a altor cauze de for major sunt considerate cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil, n msura n care acestea se gsesc situate n zone declarate, potrivit prevederilor legale speciale pentru fiecare domeniu, afectate de calamiti naturale sau de alte cauze de for major. Totodat, sunt considerate deductibile i cheltuielile privind stocurile i mijloacele fixe amortizabile distruse de epidemii, epizootii, accidente industriale sau nucleare, incendii, fenomene sociale sau economice, conjuncturi externe i n caz de rzboi . Fenomenele sociale sau economice, conjuncturile externe i n caz de rzboi sunt cele prevzute de Legea privind rezervele de stat nr. 821992 . republicat, cu modificrile i completrile ulterioare cheltuielile cu taxa pe valoarea adugat aferent bunurilor acordate salariailor sub forma unor avantaje n natur . dac valoarea acestora nu a fost impozitat prin reinere la surs cheltuielile fcute n favoarea acionarilor sau asociailor . altele dect cele generate de pli pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la preul de pia pentru aceste bunuri sau servicii. Sunt considerate cheltuieli fcute n favoarea participanilor urmtoarele . cheltuielile cu amortizarea, ntreinerea i repararea mijloacelor de transport utilizate de ctre participani, n favoarea acestora mrfurile i serviciile acordate participanilor, precum i lucrrile executate n favoarea acestora cheltuielile cu chiria i ntreinerea spaiilor puse la dispoziie acestora cheltuielile reprezentnd diferena dintre preul de pia i preul de cumprare preferenial, n cazul tranzaciilor cu aciuni efectuate n cadrul sistemului stock options plan, precum i cheltuielile cu remunerarea n instrumente de capitaluri proprii acordate salariailor alte cheltuieli n favoarea acestora cheltuielile nregistrate n contabilitate, care nu au la baz un document justificativ . potrivit legii, prin care s se fac dovada efecturii operaiunii sau intrrii n gestiune, dup caz, potrivit normelor cheltuielile nregistrate de societile agricole pentru dreptul de folosin al terenului agricol adus de membrii asociai, peste cota de distribuie din producia realizat din folosina acestuia, prevzut n contractul de societate sau asociere ATENIE . Prin efectul prevederilor O. U.G. nr.1252017 . cu ncepere din 1 ianuarie 2017 au fost excluse din lista cheltuielilor neductibile cheltuielile determinate de diferenele nefavorabile de valoare a titlurilor de participare la persoanele juridice la care se dein participaii, precum i de diferenele nefavorabile de valoare aferente obligaiunilor emise pe termen lung, cu excepia celor determinate de vnzarea-cesionarea acestora. cheltuielile aferente veniturilor neimpozabile . cu excepia cheltuielilor privind bunurile de natura stocurilor sau a activelor corporale constatate lips din gestiune ori degradate, neimputabile, pentru care nu au fost ncheiate contracte de asigurare, precum i TVA aferent, dac aceasta este datorat potrivit prevederilor titlului VI Cod fiscal. Normele precizeaz c veniturile din dividende primite de la persoane juridice romne sau strine nu au, pentru determinarea profitului impozabil, cheltuieli aferente. cheltuielile cu contribuiile pltite peste limitele stabilite sau care nu sunt reglementate prin acte normative cheltuielile cu primele de asigurare pltite de angajator . n numele angajatului, care nu sunt incluse n veniturile salariale ale angajatului . conform Titlului III privind impozitul pe venit alte cheltuieli salariale isau asimilate acestora, care nu sunt impozitate la angajat . cu excepia prevederilor Titlului III privind impozitul pe venit cheltuielile cu serviciile de management, consultan, asisten sau alte prestri de servicii . pentru care contribuabilii nu pot justifica necesitatea prestrii acestora n scopul activitilor desfurate i pentru care nu sunt ncheiate contracte. Pentru a deduce cheltuielile cu serviciile de management, consultan, asisten sau alte prestri de servicii trebuie s se ndeplineasc cumulativ urmtoarele condiii: serviciile trebuie s fie efectiv prestate, s fie executate n baza unui contract ncheiat ntre pri sau n baza oricrei forme contractuale prevzute de lege justificarea prestrii efective a serviciilor se efectueaz prin situaii de lucrri, procese-verbale de recepie, rapoarte de lucru, studii de fezabilitate, de pia sau orice alte materiale corespunztoare contribuabilul trebuie s dovedeasc necesitatea efecturii cheltuielilor prin specificul activitilor desfurate. Nu intr sub incidena condiiei privitoare la ncheierea contractelor de prestri de servicii prevzute n acest context serviciile cu caracter ocazional prestate de persoane fizice autorizate i de persoane juridice . cum sunt: cele de ntreinere i reparare a activelor, serviciile potale, serviciile de comunicaii i de multiplicare, parcare, transport i altele asemenea. Pentru servicii de management, consultan i asisten tehnic prestate de nerezidenii afiliai contribuabilului . la analiza tranzaciilor pentru determinarea deductibilitii cheltuielilor trebuie s se aib n vedere: prile implicate natura serviciilor prestate elementele de recunoatere a cheltuielilor i veniturilor pe baza documentelor justificative care s ateste prestarea acestor servicii cheltuielile cu primele de asigurare care nu privesc activele contribuabilului . precum i cele care nu sunt aferente obiectului de activitate, cu excepia celor care privesc bunurile reprezentnd garanie bancar pentru creditele utilizate n desfurarea activitii pentru care este autorizat contribuabilul sau utilizate n cadrul unor contracte de nchiriere sau de leasing . potrivit clauzelor contractuale pierderile nregistrate la scoaterea din eviden a creanelor incerte sau n litigiu, nencasate, pentru partea neacoperit de provizion . precum i pierderile nregistrate la scoaterea din eviden a creanelor incerte sau n litigiu, nencasate, n alte situaii dect pierderile nregistrate la scoaterea din eviden a creanelor nencasate, n urmtoarele cazuri: procedura de faliment a debitorilor a fost nchis pe baza hotrrii judectoreti debitorul a decedat i creana nu poate fi recuperat de la motenitori debitorul este dizolvat, n cazul societii cu rspundere limitat cu asociat unic, sau lichidat, fr succesor debitorul nregistreaz dificulti financiare majore care i afecteaz ntreg patrimoniul. Contribuabilii care scot din eviden clienii nencasai sunt obligai s comunice n scris acestora scoaterea din eviden a creanelor respective, n vederea recalculrii profitului impozabil la persoana debitoare . dup caz cheltuielile de sponsorizare isau mecenat i cheltuielile privind bursele private . acordate potrivit legii contribuabilii care efectueaz sponsorizri isau acte de mecenat, potrivit prevederilor Legii nr. 321994 privind sponsorizarea . cu modificrile ulterioare, i ale Legii bibliotecilor nr. 3342002 . republicat, cu modificrile i completrile ulterioare, precum i cei care acord burse private, potrivit legii, scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente n limita minim de: 3 0 00 din cifra de afaceri 20 din impozitul pe profit datorat. n limitele respective se ncadreaz i cheltuielile de sponsorizare a bibliotecilor de drept public . n scopul construciei de localuri, al dotrilor, achiziiilor de tehnologie a informaiei i de documente specifice, finanrii programelor de formare continu a bibliotecarilor, schimburilor de specialiti, a burselor de specializare, a participrii la congrese internaionale cheltuielile nregistrate n evidena contabil, care au la baz un document emis de un contribuabil inactiv al crui certificat de nregistrare fiscal a fost suspendat n baza ordinului preedintelui ANAF cheltuielile cu taxele i cotizaiile ctre organizaiile neguvernamentale sau asociaiile profesionale care au legtur cu activitatea desfurat de contribuabili i care depesc echivalentul n lei a 4.000 euro anual, altele dect: - cheltuielile nregistrate de societile agricole pentru dreptul de folosin al terenului agricol adus de membrii asociai, peste cota de distribuie din producia realizat din folosina acestuia, prevzut n contractul de societate sau asociere - cheltuielile cu serviciile de management, consultan, asisten sau alte pre stri de servicii, pentru care contribuabilii nu pot justifica necesitatea prestrii acestora cheltuielile reprezentnd valoarea deprecierilor mijloacelor fixe . n cazul n care, ca urmare a efecturii unei reevaluri, se nregistreaz o descretere a valorii acestora. (ATENIE: aceast categorie a fost inclus aici prin efectul O. U.G. nr.1252017. cu aplicare de la 1 ianuaire 2017) cheltuielile din reevaluarea imobilizrilor necorporale . n cazul n care, ca urmare a efecturii unei reevaluri de ctre contribuabilii care aplic reglementrile contabile conforme cu Standardele internaionale de raportare financiar, se nregistreaz o descretere a valorii acestora (ATENIE: aceast categorie a fost inclus prin efectul O. U.G. nr.1252017. cu aplicare de la 1 ianuarie 2017) cheltuielile din reevaluarea mijloacelor fixe . n cazul n care, ca urmare a efecturii unei reevaluri de ctre contribuabilii care aplic reglementrile contabile conforme cu Standardele internaionale de raportare financiar, se nregistreaz o descretere a valorii acestora (ATENIE: aceast categorie a fost inclus prin efectul O. U.G. nr.1252017. cu aplicare de la 1 ianuarie 2017) cheltuielile reprezentnd modificarea valorii juste a investiiilor imobiliare . n cazul n care, ca urmare a evalurii ulterioare utiliznd modelul bazat pe valoarea just de ctre contribuabilii care aplic reglementrile contabile conforme cu Standardele internaionale de raportare financiar, se nregistreaz o descretere a valorii acestora (ATENIE: aceast categorie a fost inclus prin efectul O. U.G. nr.1252017. cu aplicare de la 1 ianuarie 2017) cheltuielile reprezentnd depreciereaamortizarea mijloacelor fixe . nregistrate de ctre contribuabilii care aplic reglementrile contabile conforme cu Standardele internaionale de raportare financiar, la momentul transferului din categoria activelor imobilizate deinute n vederea vnzrii n categoria activelor imobilizate deinute pentru activitatea proprie (ATENIE: aceast categorie a fost modificat prin efectul O. U.G. nr.1252017. cu aplicare de la 1 ianuarie 2017) 50 din cheltuielile privind combustibilul . pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv transportului rutier de persoane, cu o greutate maxim autorizat care s nu depeasc 3.500 kg i care s nu aib mai mult de 9 scaune de pasageri, incluznd i scaunul oferului, aflate n proprietatea sau n folosina contribuabilului. Prin excepie de la prezentele prevederi, cheltuielile privind combustibilul sunt integral deductibile n situaia n care vehiculele respective se nscriu n oricare dintre urmtoarele categorii : - vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenie, reparaii, paz i protecie, curierat, transport de personal la i de la locul de desfurare a activitii, precum i vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de ageni de vnzri i de ageni de recrutare a forei de munc - vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plat, inclusiv pentru activitatea de taxi - vehiculele utilizate pentru nchirierea ctre alte persoane, inclusiv pentru desfurarea activitii de instruire n cadrul colilor de oferi (ATENIE: aceast categorie a fost inclus prin efectul O. U.G. nr.1252017. cu aplicare de la 1 ianuarie 2017) cheltuielile cu beneficiile acordate salariailor n instrumente de capitaluri cu decontare n aciuni . Acestea reprezint elemente similare cheltuielilor la momentul acordrii efective a beneficiilor dac acestea sunt impozitate conform Titlului III privind impozitul pe venit. Not: n acest articol sunt abordate ultimele patru puncte. n prima parte a subiectului le gsii pe primele patru. 5. Al 13-lea salariu Bugetarii aveau acest drept n baza art. 25 alin. (1) din Legea nr. 3302009 privind salarizarea unitar a personalului pltit fonduri publice, care prevedea c pentru activitatea desfurat, personalul beneficiaz de un premiu anual egal cu media salariilor de baz sau a indemnizaiilor de ncadrare, dup caz, realizate n anul pentru care se face premierea, dar care a fost abrogat prin Legea nr. 2842017 . Sunt angajatori care, la finalul anului, n funcie de buget, acord acest drept distinct fa de alte bonificaii. 6. Prima de concediuvacan Suplimentar fa de indemnizaia de concediu (obligatorie potrivit art. 150 Codul Muncii ), angajatorul poate acorda la plecarea n concediu salariatului o prim de concediu n condiiile negociate prin contractul colectiv de munc. Prima de vacan urmeaz regula general aplicat primelor la salarii, potrivit creia aceste venituri sunt impozabile n luna n care sunt pltite, reprezentnd venit al lunii n care sunt pltite chiar dac se refer la perioade anterioare, i se cumuleaz cu veniturile de natur salarial ale lunii n care se pltete aceast prim. 7. Prime de srbtori Att pentru srbtorile legale, ct i cu ocazia serbrii unor zile dedicate copiilor sau femeilor, angajatorii pot alege s ofere salariailor bonificaii sub form de prime n bani sau cadouri. Astfel, potrivit art. 55 din Codul Fiscal. acordarea cadourilor pentru copiii minori ai angajailor se face n limita a 150 de leicopil. Aceste sume sunt neimpozabile. n situaia n care suma alocat pentru aceste cadouri depete valoarea de 150 de leicopil, diferena va fi considerat venit. Nu sunt incluse n veniturile salariale i nu sunt impozabile nici veniturile de natura celor prevzute mai sus, realizate de persoane fizice, dac aceste venituri sunt primite n baza unor legi speciale i finanate din buget. 8. Alte stimulente Asimilate veniturilor din salarii: - maintelefon de serviciu 8211 utilizarea oricrui bun, inclusiv a unui vehicul de orice tip, din patrimoniul afacerii, n scop personal, cu excepia deplasrii pe distan dus-ntors de la domiciliu la locul de munc - anularea unei creane a angajatorului asupra angajatului - abonamentele i costul convorbirilor telefonice, inclusiv cartelele telefonice, n scop personal - permise de cltorie pe orice mijloace de transport, folosite n scopul personal - primele de asigurare pltite de ctre suportator pentru salariaii proprii sau alt beneficiar de venituri din salarii, la momentul plii primei respective, altele dect cele obligatorii - tichete-cadou acordate potrivit legii Neasimilate veniturilor din salarii 8211 neimpozitate: - ajutoarele de nmormntare, ajutoarele pentru pierderi produse n gospodriile proprii ca urmare a calamitilor naturale, ajutoarele pentru bolile grave i incurabile, ajutoarele pentru natere, veniturile reprezentnd cadouri pentru copiii minori ai salariailor, cadourile oferite salariatelor, contravaloarea transportului la i de la locul de munc al salariatului, costul prestaiilor pentru tratament i odihn, inclusiv transportul pentru salariaii proprii i membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru salariaii proprii sau alte persoane, astfel cum este prevzut n contractul de munc - drepturile de hran acordate de angajatori angajailor, n conformitate cu legislaia n vigoare - contravaloarea folosinei locuinei de serviciu sau a locuinei din incinta unitii, potrivit repartiiei de serviciu, numirii conform legii sau specificitii activitii prin cadrul normativ specific domeniului de activitate, compensarea chiriei pentru personalul din sectorul de aprare naional, ordine public i siguran naional, precum i compensarea diferenei de chirie, suportat de persoana fizic, conform legilor speciale - contravaloarea cheltuielilor de deplasare pentru transportul ntre localitatea n care angajaii i au domiciliul i localitatea unde se afl locul de munc al acestora, la nivelul unui abonament lunar, pentru situaiile n care nu se asigur locuin sau nu se suport contravaloarea chiriei, conform legii - sumele primite, potrivit dispoziiilor legale, pentru acoperirea cheltuielilor de mutare n interesul serviciului - indemnizaiile de instalare ce se acord o singur dat, la ncadrarea ntr-o unitate situat ntr-o alt localitate dect cea de domiciliu, n primul an de activitate dup absolvirea studiilor, n limita unui salariu de baz la angajare, precum i indemnizaiile de instalare i mutare acordate, potrivit legilor speciale, personalului din instituiile publice i celor care i stabilesc domiciliul n localiti din zone defavorizate, stabilite potrivit legii, n care i au locul de munc - avantajele sub forma dreptului la stock options plan, la momentul acordrii i la momentul exercitrii acestora - diferena favorabil dintre dobnda preferenial stabilit prin negociere i dobnda practicat pe pia, pentru credite i depozi te Sesiuni de cumprturi n cadrul companiei 8211 unii angajatori ofer salariailor posibilitatea de a-i face cumprturile chiar n sediul firmei. Angajaii beneficiaz de reduceri importante la produsele retailerilor sau productorilor parteneri, un alt avantaj fiind acela c pot astfel evita aglomeraia care se produce uneori n marile lanuri de magazine Couri cadou cu produse pentru masa de srbtori - aceasta este o metod pe care tot mai muli angajtori o aleg. Chiar dac este un cadou mai degrab impersonal, angajatorii au grij ntotdeauna s umple coul cu produsele necesare pentru meselor de srbtori Preuri promoionale pentru produsele companiei - doar companiile productoare pot oferi aceste prime i n special cele din sectorul bunurilor de larg consum. Astfel, angajaii pot face cumprturile pentru srbtori cu un buget mai mic. Legislaia romneasc este accesibil n Lege5 - soft de documentare legislativ disponibil n variantele Online. Desktop i Mobile . Destinat att specialitilor, ct i novicilor, Lege5 este bazat pe un motor de cutare performant i uor de folosit. Totodat, Lege5 ofer o baz de date (actualizat constant) ce acoper att legislaia romneasc i european, ct i jurisprudena romneasc i european. Baza include gratuit toate documentele publicate n Monitorul Oficial, dar i achiziii publice, modele i formulare. Afl mai multe despre Lege5 de AICI .

No comments:

Post a Comment